20090313

creation of adam



gökhanla konuşuyorduk yine. yemeğe gitti. ben de atölyede eskizini yapmamız üzere ödev verilen creation of adam tablosunu açtım. çizmekten ziyade inceleyip hangi psikolojide ne anlatmak için çizildiğini çözmek için.

çözemediğim birçok şey var. tanrı olarak resmettiği figürün etrafındaki figürler mesela. tanrının gökyüzünde durması için destekliyor hepsi. bir tarafından tutmuşlar. çok ilginç geldi bu bana. acaba dünyadaki tanrı inancı olanları mı kastetmek istemiş o şekilde diye düşündüm fakat tanrının o şekilde bir desteğe ihtiyaç duyacağını düşünmüyorum ki ilk insan ademin yaratılışını resmeden bir tablo bu. buna dair bir açıklama da bulamadım hiçbir yerde. kafama nasıl takılacak şimdi bu!

buradan damlama sesleniyorum. canım hani o kol var ya ademin altındaki, heh işte onun devamı var aşağıda da bir figür var aynı tablonun farklı versiyonlarında. ama ademin altındaki o adamların da ne iş yaptıklarını bilmiyorum :)

acaba michelangelo (miki) artistlik olsun diye mi çizdi onca figürü bak ben neler yapıyorum mesajı mı vermek istedi bizlere ahaha :D

0 fikir fıtlatımında bulunulmuş: