20091213

proje ödevime yardım bekliyorum sevgili bloggerlar!



ya size bişey sormak istiyorum ben. şimdi lafta 54 kişi izliyor ya hani beni (lafta diyorum çünkü toplasan yorum yapan 3, 5 kişi var, onlar da çok sağolsun sevgilerimi sunuyorum hepsine fırsat bulmuşken) benim şu tasarıma giriş dersim için ilginç fikirler bulabilir miyiz acaba dedim. dedim yani. şimdi, şuanda aklıma geldi benim bu.
bakın ambalajlardan yeni bir tasarım yapmam gerekiyor benim ve sağolsun(lafta) hocacım ne sunsam beğenmiyor.
konuyu şöyle biraz açayım aydınlatayım sizi. ambalaj derken aklınıza gelen içindekini tüketip dışındakini çöpe attığımız her şey olabilir. misal içecek şişeleri, yoğurt kapları, yumurta kutuları v.s. hatta bir parça daha genişletti hocamız sağolsun(yine lafta sağolsun) gazeteler, çizilmiş kullanılmaz hale cdler falan da dahil olabilecekmiş. (sanki beğeniyor da onlar eklense ne olacak peh!)
benim geçen hafta sunduğum fikri söyleyeyim fikrimin üstüne hocanın attığı bokla beraber. şöyle düşündüm; dedim en çok ne tüketiyorum ben, çöpte ne oluyor genelde makarna poşeti ve konserve ton balığı tenekesi. heh konserve tenekesi süper. ne yaparım... ne yaparım... saat yaparım ben bundan. iç kısmına saatin mekanizmasını yerleştiririm, tabanın tam ortasını delerim akreple, yelkovanı geçirdiğim bareti çıkarırım oradan, akreple yelkovanı yerleştiririm kral olur. o konserveyi açtığımız halkanın olduğu kısımdan ister duvara asarım, istersem onu masaya paralel şekilde indirip destek olarak kullanırım masa saati olur. nasıl fikir? (çalanı yamarım, gözünün yaşına bakmam! yapın, evde kullanın fekat 'çok yaratıcıyım bir anda aklıma geldi işte.' diye hava atmayın ona buna. bi blogdan okudum yazık kızcağızın proje fikriymiş hoşuma gitti yaptım deyin e mi?)
beğenmedi hanım! gerekçe olarak söylediğine bakın siz 'oradaki o tenekenin malzeme niteliğinden yararlanmıyormuşum ben. teneke olmasının bir özelliği yokmuş yani yalnızca şeklinden faydalanıyormuşum. tamam doğru söylediği yanlış değil amaaaaaaaaaa lan biz atık ambalajları değerlendirmek adına yapmıyor muyuz bu projeyi zaten? hıı? o konserve tenekesi çöp olmaktan kurtulup yeni bir nitelik kazanarak değerlendi mi? değerlendi. eeeeee??
şimdi şöyle bir beyin fırtınası yapsak süper olmaz mı? yorumlar patlasa böyle, ilgileniyormuş gibi görünseniz en azından mutluluktan benim gözlerim dolmaz mı?

NOT: hiç yorum gelmezmiş... kendimi keserim hülen!
NOT2: resimdeki tasarım da beni benden aldı bu arada.

8 fikir fıtlatımında bulunulmuş:

*kelime jonglörü* | 13 Aralık 2009 23:56

Endüstri ürünleri tasarımcısı mı buldum bir adet?Benim aklıma pek birşey geleceğini sanmıyorum ama,yani şu an okudum da hiçbir şey parlamadı.Umarım birşey bulursun.

ben | 14 Aralık 2009 11:41

aynen öyle oldu :)
olsun ben mutlu oldum yine de umursanmaktan ötürü teşekkür ederim :)
hoşgeldin ayrıca...

brakulla | 14 Aralık 2009 23:38

açıkçası aklıma bir şey gelmedi ama bence icat tarzı bir şey yap, çoh deli olur, artiztik olur, müthiş olur =) eğer aklıma bir şey gelirse de anında damlar, söylerim

ben | 14 Aralık 2009 23:40

düşünmeniz bile yeter efenim. bir proje daha yaptım ya bakalım beğenecek mi beğenmezse çok pis sövecem artık.
ama yine de aklına birşey gelirse de paylaşırsan had safhada memnun olacağım :)

*kelime jonglörü* | 16 Aralık 2009 17:40

Yardımcı olamadığım için üzgünüm.Bir zamanlar endüstri ürünleri tasarımcısı olmak isteyen bir kız vardı diye başlayan bir hikayesi olan biri olarak,kendiem hiç yakıştıramadım.Şimdi okuyacağım projeni:)

ben | 16 Aralık 2009 19:09

proje çok bizde. hemen bugün bir adet daha geldi mesela :)
daha 3 buçuk yıl var. dışarıdan birilerinin fikirlerine hatta fikirlerim hakkındaki görüşlerine çok ihtiyacım olacak.
desteklerini bekliyorum :)

ben | 19 Ocak 2010 22:08

bir kaç yazı ileride bahsediyorum projemden ve aldığım nottan :)

ben | 19 Ocak 2010 22:13

inanırım ki :)
hiç problem değil şu anda buradaki ilgi ve alakan yeterli diyerek de mutlu ederim :)